A rendezvényekre on-line jelentkezhet. BelépésRegisztrációElfelejtett jelszó

Megjelent a Magyar Református Nevelés 2020/4. száma az iskolalelkészségről

Amióta a rendszerváltás után újraszerveződött a református köznevelési hálózat, folyamatos téma az iskolalelkész helyes, státusza, feladata az intézményben. Az MRN legújabb tematikus számának kiindulópontja az a feladat volt, amellyel 2020 júniusában az MRE Zsinat Elnöksége bízta meg az RPI-t. Összegzésünkben háromféle kérdőív kiértékelésének segítségével tekinthetjük át az iskolalelkészség leggyakoribb kérdéseit és aktuális helyzetét. A válaszokból kirajzolódik: a fenntartók és az intézményvezetők közel 100%-a fontosnak tartja, hogy legyen lelkipásztor egy református köznevelési intézményben. De mit tudunk erről a szolgálati területről most? Milyen elvárásaink vannak/lehetnek feléjük? Erről is olvashatunk a kérdőívek elemzése kapcsán.

Kutatási beszámolónkat Dr. Szászi Andrea és Bánné Mészáros Anikó jegyzi. Műhely rovatunkban ezt az összképet árnyalják Mihalina László, Mihalináné Lipták Judit, Szabó Elődné, Dr. Siba Balázs és Márkus Gábor cikkei, a református rendszeren túli ökumenikus kitekintést adnak Dr. Hodossy Sándor és Koczor Tamás írásai.

A tematikus szám egybehangzó tanulsága: az iskolalelkészség helyzetével folyamatosan foglalkoznunk kell. Ehhez kínálunk néhány gondolatébresztő írást.

Az MRN aktuális száma MRN rovatunkban olvasható.