A pedagógiai mérés-értékelés terület célkitűzései az RPI-ben
-
Az intézmények felkészítése és közvetlen segítése a jogszabályi kötelezettségekből adódó mérési, értékelési feladataik minél hatékonyabb, eredményesebb ellátásában
-
Intézmények segítése pedagógiai mérési- értékelési rendszerük kialakításában, működtetésében, fejlesztésében (képzési lehetőségek INNEN letölthetők)
-
Az intézmények támogatása a helyi tantervek végrehajtásával kapcsolatos pedagógiai mérések megtervezésében, kivitelezésében, kiértékelésében
-
Az intézmények segítése a pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozására épülő intézményfejlesztésben
-
Intézményértékelési eszközök és módszerek megismertetése és terjesztése.
-
A mérési eredmények sokoldalú elemzésének, az eredmények hasznosításának segítése
-
Segítségnyújtás OKM intézkedési terv elkészítéséhez, felülvizsgálatához
-
Előadások, műhelymunkák, továbbképzéseket szervezése mérésmetodika témakörben a mérési kultúra fejlesztése érdekében
-
A pedagógiai mérés-értékelés témakörhöz kapcsolódó IKT eszközök használatának népszerűsítése, ezen eszközök használatának segítése
-
A pedagógusok segítése a neveléssel összefüggő mérési eszközök fejlesztésében és alkalmazásában
-
Tudás- és képességmérésre alkalmas eszközök fejlesztésének segítése
-
Pedagógusok segítése mérésmetodikailag szakszerű tesztek, feladatlapok összeállításában
-
A szaktanácsadók közreműködésével diagnosztikus és szummatív tantárgyi tesztek fejlesztése
-
Mérőeszközök fejlesztése, hozzáférhetőségük biztosítása
-
Szakmai segítségnyújtás iskolai mérések lebonyolításához
-
Segítségnyújtás az országos mérések eredményeinek helyi kiértékeléséhez, sokrétű elemzéséhez (FIT szoftver használata)
-
DIFER mérőeszköz alkalmazási, felhasználási lehetőségének széleskörű megismertetése
-
DIFER mérés népszerűsítése, szakszerű alkalmazásának segítése