A rendezvényekre on-line jelentkezhet. BelépésRegisztrációElfelejtett jelszó

HÁTRÁNYKOMPENZÁCIÓ címmel megjelent a Magyar Református Nevelés 2021/3. száma

A Magyar Református Nevelés 2021/3. számának vezető tanulmányában Józsa Gabriella az egyházi oktatási palettán egyre hangsúlyosabban jelen lévő szakképzés tanulóinak motivációit kutatja és elemzi fenntartó szerinti bontásban. Műhely rovatunkban K. Nagy Emese a státuszkezelő csoportmunka fontosságára hívja fel a figyelmet. Ezt követően a református oktatásügy hátránykompenzáló műhelyeit Mózes Áron, Káli-Horváth Kálmán, Ablonczy Dániel és Pintérné Lázok Orsolya mutatja be. Ballai Míra főiskolai hallgató egy Tiszavasváriban zajló érdekes nyelvészeti-pedagógiai kísérletről számol be. A kitekintés messze nem teljes kőrű, mégis jól mutatja, hogy a hátránykompenzáló, inkluzív nevelés iránti elkötelezettség egyaránt jelen van az általános- és középiskoláinkban, felsőoktatásunkban és egyházunk missziós tevékenységében is.

Lapszámunk végén visszatekintünk a mögöttünk hagyott (?) pandémiás időszakra is: Grynaeus András a gyakorló pedagógus szemszögéből folytatja 2020/3. lapszámunkban megkezdett beszámolósorozatát, Bánné Mészáros Anikó pedig a digitális, távolléti oktatással kapcsolatos szakirodalmakat ajánl az érdeklődő olvasók figyelmébe.

Olvasva ezt a sokszínű összeállítást, az olvasó önkéntelenül is megérzi: a formák, a keretek, a megnevezések változhatnak, a küldetés örök: Mi erősek pedig tartozunk azzal, hogy az erőtlenek gyengeségeit hordozzuk, és ne a magunk kedvére éljünk. (Róm. 15,1)

Az MRN Hátránykompenzáció című tematikus száma nyomtatásban megrendelhető az RPI-nél, online olvasható honlapunkon.